Wednesday, April 18, 2012

SEMUA MILIK NYA

setiap yang kita impikan tak semua kita kecapi, dan setiap yang ingin kita kecapi laluannya tak semudah yang kita impikan. kenapa semakin kita hampiri kejayaan lebih ramai yang cemburui kita daripada memberi kita dorongan untuk lebih mudah kecapi kejayaan itu, kita yang dibawah sentiasa mahu berada diatas tapi mengapa meraka yang diatas sentiasa lupa diri dan mula menyesali apabila mereka jatuh. Dan sepatutnya mereka bangga melihat yang dibawah berada diatas tetapi ini tidak kerana mereka terus mahukan yang dibawah terus bersama mereka. pada aku ianya satu perangsang untuk aku lebih berjaya dalam kerjaya aku, walaupun aku terasa terasing dengan situasi ini tapi aku mempercayai ini semua miliknya, diatas atau dibawah usaha,doa dan tawakal adalah kunci kejayaan dan jangan mudah mengalah dengan situasi yang menjadi tekanan, ambil sebagai positif. andai aku gagal sekali lagi mungkin aku akn menjadi bahan tawa mereka tapi aku masih percaya dengan prinsip aku, JIKA IA MENDUGA DENGAN KEGAGAL PASTI ADA SESUATU YANG LEBIH BAIK YANG TELAH DIA SEDIAKAN UNTUK KITA.

No comments: