Wednesday, September 7, 2011

BERSIAP UNTUK BALIK DAH....

sebahagian barang yang telaha siap dikemaskan.

syed paling rajin pada hari terakhir ni.

semua sudah siap berkemas,tunggu nak angkat barang je ni.

lepas balik dari jungle tracking je kami terus mengemas kawasan perkhemahan, khemah semua di kemas, kawasan sekitar dibersihkan dan semua peralatan yang kami gunakan dikemas dan di periksa agar semuanya mencukupi dan sama dengan apa yang kami bawa bersama pada hari pertama kami sampai, terutama peralatan yang kami pinjam dari stor fakulti.stelah semuanya siap dikemaskan kami cuma tunggu masa untuk menaiki bot ke jeti sahaja.

semuanya kelihatan tak sabar nak bertolak balik ke shah alam, masa ni la ada yang tertekan terutama mereka yang sudah berkeluarga,mungkin terlalu rindukan keluarga mereka masing-masing, tapi yang paling aku tak tahan kami semua masih lagi tak di berikan handphone, kat situ la ramai yang mental, asyik bertanya je cik Hisyam bila boleh ambil handphone masing-masing. malu juga aku tapi nak wat macam mana, masing-masing rindukan orang yang tersayang,yang berkeluarga rindukan suami isteri, yang bujang rindu kan tunang atau kekasih, termasuk aku lak,hikhik..

selepas kami menaiki bot ke jeti kami perlu berjalan kaki pula keluar jalan raya untuk menaiki bas kerana bus tidak boleh memasuki sampi kejeti sebab laluan nya terlalu kecil, dalam pejalan keluar tu sempat lagi basah kan tekak denagan ais crim, kalau tak salah mimie kot yang belanja,terima kasih la,hilang gak dahaga panas-panas ni,lalalalal,

bila sampai je kat luar bas pula lom sampai, apa lagi, ada la sorang kawan aku ni,terkumat kamit  mulut dia meluahkan kekecewaan sebab bas belum sampai, mungkin dia tak sabar nak balik kot, maklum la mgkin rindu sangat kat kel;uarga dia, aku hanya mampu diam dan melihat gelagat dia sahaja, nak tegur atau marah pun tak boleh sebab aku tak tahu apa yang bermain difikirannya, sebab aku ni masih bujang tak seperti dia yang dah berkahwin, lagi pun anaknya masih kecil yang ditinggalkan,mungkin rindukan anaknya kot.

lama juga la kami tunggu bas tu dan akhirnya sampai juga, semua kami terpancar kegembiraan tapi tetap meluahkan kekecewaan sebab belum dapat handphone masing-masing,hakhak,,,sabarrrrr je la.selepas semuanya di angkat kedalam bus kami pun bertolak balik ke shah alam,aku yang teramat letih ni terus je tidur dan tak tahu apa yang berlaku,sesedar je aku dikejutkan semasa berhenti untuk makan malam di sebuah perhentian, tengah sedap menjamu selera cik hisyam memanggil untuk memberi handphone kami, jadi semua tersenyum gembira, lupa makan tu bila dapat handphone,ada da yang bergayut,begitu juga aku,

semua orang telefon orang tersayang begitu juga aku tapi aku telefon mak aku la sebab terlalu bayak miscol dari mak aku,takut juga aku ada apa-apa yang berlaku sebab aku telah wat kesilapan dengan mak aku, bukan apa, aku lupa nak tinggalkan pesan dengan sms kepada mak aku la,masa pagi sebelum bertolak tu aku   telefon mak aku tapi tak dijawab, mungkin dia sedang bekerja, aku pula lupa nak sms yang aku nak pergi keperak atau meninggalkan no en Hisyam, lepas aku telefon mak aku,dia meluahkan kekecewaannya kepada aku sebab pergi tanpa beritahu dia,aku rasa bersalah sangat dan aku meminta maaf, saya minta maaf mak,,bukan sengaja...moralnya,jangan la lupakan mak kita kalu nak buat sesuatu sebab ianya akan merisaukan dia.

lepas makan kami meneruskan perjalanan kami,agak lambat juga la kami sampi di shah alam, bagi mereka yang tinggal disekitar shah alam dibenarkan pulang kerumah dan yang jauh kami bermalam di kolej kenanga sementara menanti hari esok, mereka yang pulang kerumah pun belum habis tugasan nya sebab keesokan nya kami perlu bergotong royong untuk membasuh dan mengemas keperluan yang kami gunakan.

No comments: