Wednesday, September 7, 2011

SENTRI LAK......

sebelum sentri pekena kopi dulu bagi mata segar.

kami ada 3 kumpulan, jadi kami mula sentri pada pukul 0000 dan tamat pada pukul 0600 dengan setiap kumpulan perlu berjaga selama 2jam,aku dan kumpulan aku merupakan kumpulan kedua yang berjaga malam , jadi aku pun tidur la dulu, bila da tidur dulu ni biasa la,,terasa malas bak bangun, 2,3 kali juga kawan aku kejutkan baru aku boleh bangun, bangun tu pun aku tak tahan dorang asyik memekik je, kalu ikutkan memang malas,,hihikhik,,,tapi aku gagahkan juga la sebab aku tak mahu jadi orang yang pentingkan diri sendiri ni, dorang pun mengantuk, jadi aku pun kena la ada sikap tanggungjawab tu bila da diberi tanggungjawab tu, dalam keadaan masih kurnag sedar tu aku terus basuh muka tapi masih mengantuk lagi,maklum la,seharian kami belum tidur, lepas pekena kopi 'O' baru segar mata ni, bila da segar ni baru seronok nak berjaga, banyak pulak cerita nya pagi2 ni, keras perut aku nagn kawan-kawan ketawa tapi tak boleh nak lebih-lebih sebab kami berkongsi tapak perkhemahan dengan pelajar dari kolej cawangan.syukur la malam tu tak ada apa2 pun yang menganggu kami,tepat jam 0400 tiba giliran kumpulan lain pula, kumpulan aku boleh la berehat dan sambung tidur balik..walaupun sekejap berjaga malam tapi aku dapat merasa penagalaman berjaga malam ni,,sebab besar tanggungjawab berjaga malam ni, kita kena pastikan semua ahli kumpulan yang terkibat dalam keadaan selamat, kecuaian boleh merbahayakan kawan kita yang lain,..

apapun seronok dapat selesaikannya dengan berjaya walau pada mula nya aku malas nak bangun.

No comments: